lördag, juni 16, 2012

Fina frukostdäcket

Mycket nöjda är vi! Lite småfix kvar, en planka längst in mot väggen som måste klyvas, en som måste köpas hem i rätt dimension till "kjolen" runt om (fanns inte på Coop Bygg dit vi var ikväll), stupröret ska dras om och det vita på bron ska skrapas och målas. Plankeriet och stupröret ska Darlingen fixa till veckan, och målningen får bli under sommaren någon gång. Möbelsetet har vi köpt på Ica Maxi, det är plastrotting och inklusive dynor kostade det 2499 kronor, om någon skulle vara sugen på ett eget.

Heja älskling, du överbevisade mig när jag sa att jag tvivlade på att du skulle hinna färdigt till midsommar, och du gjorde det med bravur. Jag är stolt över min hobbysnickare, och ser fram emot frukost ute på vårat fina frukostdäck imorgonbitti. Undrar vad Astrid ska säga när vi hämtat hem henne imorgonkväll, jag gissar på "-OOOOOJ".











Årets bonnabränna?



7 kommentarer:

  1. Å, där ska snart turkosa filtarnas förening hänga!

    SvaraRadera
  2. Så duktiga ni har varit! Ni får nog ta frukosten imorgon istället, spöregnar nu...

    SvaraRadera
  3. Anonym06:28

    Blir riktigt avundsjuk tänk om nåt sånt skulle hända här troligt nää.Att han inte lär sig denfärgen har jag sett på honom förrut men passa på för här regnar det bara för om 3 dagar kommer ni jag längtar. Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Sofia06:37

    Snyggt! Snabbt jobbet av mannen i huset

    SvaraRadera
  5. Vad fint!

    Önskar att jag kunde vara mer händig, vi har ju planer på att bygga ett helt hus så det kanske är dags att sätta igång. :-)

    SvaraRadera
  6. Mamma: Ja, snart kommer vi! Och som jag längtar :) Kanske vi kan motivera Crille och pappa till att uträtta några projekt hemma hos er :) KRAM

    Sofia: Tack! Han var flitig som en myra, och överraskade mig ordentligt :)

    SvaraRadera
  7. Sofia: Tack! Vi är supernöjda, och javisst, han hade jobbat racerfart :)

    SvaraRadera