onsdag, maj 30, 2012

Vimpeli-vimp

Vi köpte vaxduk på Ica Maxi som vi häftade fast på vårat utebord som sett sina bättre dagar. Av resterna bestämde jag mig för att pyssla en vimpel att ha hängandes på skiljeväggen mellan vår och grannens altan, och heja så snabbt det gick och enkelt det var.

Jag följde den HÄR beskrivningen (tack för tipset Sara!), fast valde att klippa ut tringlarna och ha dem enkelsidiga med råa kanter. Vaxduk fransar sig ju inte i kanterna som många tyger kan göra, och jag hoppas att tringlarna är stadiga nog till att inte rulla upp sig i kanterna och visa sin vita baksida.

Nu återstår det lite mer avancerade projektet, vimpeln till Astrids rum. Där blir det dubbelsidigt och tre olika färger på tygerna, är glad att jag värmt upp med en enklare variant.




6 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev, måste nog också göra vimplar att ha ute!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Vi har också köpt en vaxduk, ska visa bild på resultatet då vi fått den på bordet!

    SvaraRadera
  3. Så pysslig du är!! Fin fint!

    Och tack för tipset om shortsen, jag är ju en liten smalis jag med så kanske ska spana på barnavdelningen först efter mjukisshorts :-) Har kappis fina jeansshorts? Har inte hunnit spana något alls efter sommarkläder åt mig själv, fick bara sådan chock när jag drog fram de kortare shortsen när de blev så varmt i helgen och de var så urtvättade och solblekta - mina favvisar!

    SvaraRadera
  4. Åh så himla najs det blev! Måste kanske göra såna där vimplar och sätta upp i Zs rum - vore ju himla mysigt.... :)

    SvaraRadera