onsdag, maj 09, 2012

Promenären

Den 20:nde februari började jag återigen med mina dagliga promenader. Siktade på att jag skulle belöna mig själv när jag nått 100 dagar, och det börjar banne mig närma sig. Idag gick jag den 80:nde promenaden i ordningen! Träningsskorna var med i resväskan under semestern, ingen vila där inte, och jag är så nöjd över att jag med absolut största sannolikhet kommer klara mitt första delmål och varit ute i regn, rusk och solsken.

Nu är ju bara frågan, vad tusan ska jag belöna mig själv med?

Nagelförstärkning med tippar? Handväska? Parfym? Mina tre hittills bästa förslag, ytligt så det föreslår. Men det är såna saker jag prioriterar bort när det inte regnar stålar från himlen. Nagelförstärkning har jag aldrig provat, men velat ganska länge, och jag tänker att det vore kul att prova. Har en favorithandväska som jag med största sannolikhet kommer använda tills den faller isär (precis som sina föregångare), och det vore kul med ett alternativ att växla mellan. Cleans dofter Warm cotton och Fresh laundry har jag varit och sniffat på dryga tusen gånger, men varit för snål för att köpa.

Har ni några andra bra förslag?!

5 kommentarer:

  1. ooh, det är ju det bästa som finns att unna sig ytlig lyx!
    nästa gång när jag känner att jag har en slant över (om sisådär 100 år) har jag bestämt mig för att investera i en blixt och ett objektiv. fast det är ju till kameran. nej, då får det nog bli ett byte till en större diamant i min stjärnring : )

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Clean, parfym kan vara roligt nu ju för sen kanske man inte använder någon på ett tag när-om man ammar/bär nyfödd bebis i famnen :-)

    SvaraRadera
  3. Kanske en fin lyxig resturangmiddag? Mat i magen är alltid gott och att lyxa till det för smaklökarna är alltid trevlig, speciellt i sällskap med någon man tycker om.

    Jag har följt din blogg ett tag och du skriver så bra och roligt, här blir man alltid på bra humör! Sen drar det ju inte ifrån att jag känner våran "gemensamma Agneta". Jag tror bestämt att vi firat något nyår i Kåbbdalis också (?).

    SvaraRadera
  4. Vad du är bra!

    Jag brukar nästan alltid belöna mig med spa, men jag tyckte att dina förslag var bra. Det ska ju vara nåt som man vill göra/ha men inte skulle unna sig själv annars av olika orsaker.

    SvaraRadera