onsdag, maj 16, 2012

Graviditetslista

Jag har fått en graviditetslista av MammaTea att fylla i. Festligt värre, jag älskar såna här listor om graviditeten och förlossningar!

1. När är ditt BF datum?
25 september

2. Har ni tagit reda på kön?
Nej, Darlingen ville veta men inte jag.

3. Hur länge innan du blev gravid kände du dig redo?
Åtta månader, vi valde att inte skydda oss alls efter att Astrid kommit och hoppades på det bästa. Åtta månader efter att kroppen startat upp igen så flyttade Åttan in!

4. Vad har du haft för cravings?
Inget särskilt, men precis som med Astrid dricker jag väldigt gärna mjölk till maten, något jag annars inte gör.

5. Vilken är din värsta gravidkrämpa?
Hm, har nog ingen, inte än iallafall. Och med Astrid var det nog det onda i fogarna som kom så fort jag gjort något "dumt". Eller vänta nu, kräkandet tar utan tvekan guldmedaljen!

6. Är du nervös inför förlossningen?
Nej, känner mig ännu lugnare den här gången än med Astrid, på något sätt kommer Åttan ut, förhoppningsvis välbehållen. Ont som fan kommer det göra, och det är en styrkeprövning utan dess like, men what goes in must come out!

7. Hur har ni förberett hemma inför bebis ankomst?
Nej, inte än. Några plagg är inköpta, och en filt. Vi klurar fortfarande på syskonvagn.

8. När kände du första sparken?
För några veckor sedan, kring vecka 18, vilket var senare än med Astrid. Darlingen fick känna i vecka 20.

9. Skulle du kunna gå igenom en graviditet igen?
Ja, verkligen! Men vi är nöjda med två barn, så mest troligt blir det här min sista.

10. När tror du själv att din bebis kommer?
Har inte hunnit fundera så noga på det, men gissar på 29 september. 4 dagar över tiden precis som storasyster.

11. Vad är det bästa med att vara gravid?
Oj, nästan allt! Känslan av att bära sitt lilla mirakel i magen, sparkarna och att vi är med varandra hela tiden. Förlossningen, att ha en rund fin mage, nästan allt är bra som sagt, men det goda väger upp det onda med råge.

1 kommentar: