torsdag, maj 24, 2012

Allergifanskap

Jag är vanligtvis inte allergisk mot någon form av växter eller växtliga processer, men det är jag uppenbarligen då jag är på smällen. Vet att det kliade i näsa, hals ögon då jag var gravid med Astrid, men så här minns jag inte att det var. Under de senaste dagarna har det bara blivit värre och värre, och nu måste jag ringa och be min BM om allergitabletter. De enda man får äta som gravid är nämligen receptbelagda, och såhär kan jag inte ha det. Ser konstant nygråten och snuvig ut och sover inte ordentligt på nätterna då det är täppt och kliar som jag tänka mig att värsta sortens skabb gör.

Stackars, stackars er allergiker. Visst har jag även tidigare förstått att det är en plåga, men det här är ju tortyr!

Även idag ska vi dock trotsa kliandet och vara ute. Jag är ledig, solen skiner och snart kommer Sandra, Filip och Hugo! Tacolunch och sedan fika ute på altanen, vilken fin dag vi kommer få!

4 kommentarer:

  1. Sofia hub11:18

    Värsta perioden på året samtidigt som det är så härligt när det börjar bli varmt.... :(

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med allergi. Jag är ganska säker på att du kan äta Lorabin (kommer inte ihåg det exakta namnet). Det är receptfritt och ska vara ok. De har dock inte uppdaterat detta på Fass.

    SvaraRadera
  3. Mina ögon envisas med att rinna och jag misstänker också nånslaga gravidallergi.

    SvaraRadera
  4. Jobbigt, hoppas att du kan få någon medicin som hjälper.

    SvaraRadera