onsdag, april 04, 2012

Påskpepp

Jag håller på att dra ner min dotter i påsk-träsket. När vi var till Luleå häromdagen så fick hon välja eget påskpynt på Åhléns, och valet föll på en påskfamilj (tupp, höna och tre kycklingar) i trä. Ett mycket snyggt val! Hon sitter vid köksbordet och leker med dem då och då, och blir så väldigt glad när jag plockar ner dem från köksbänken där de annars huserar.

Sen så visar jag henne påskriset och videkissarna ungefär tusen gånger om dagen, "-KOLLA ASTRID, är inte det här ett nytt blad? Ska du känna på den mjuka videkissen?" and so on. Snart är hon lika djupt fast som mig. Vet inte riktigt vart den här påskpeppen kommer ifrån, men jag gillar den!




1 kommentar:

  1. Klart att Masse ska ha lite eget påskpynt, det är ju så mysigt!

    Hur går det för C med påskriset inne?

    SvaraRadera