torsdag, april 19, 2012

MVC-besök

Idag åkte jag och Massen in till MVC, för att jag skulle lämna lite prover. Mitt järnvärde har sjunkit sen sist (vilket var vid inskrivningen), så kanske beror min huvudvärk på lågt järnvärde. Allt annat såg dock bra ut, sockret var också högre än sist, men kanske har det med vårat fikastopp hos Jenny och Lucas precis innan vi åkte in till stan att göra..Nu blir det iallafall till att knapra ljuvliga Niferex!

Vår underbara barnmorska Annika frågade om vi inte skulle ta och lyssna på magen, och inte var jag sen att haka på. Med Astrid var jag sjukt orolig under de här veckorna, precis innan RUL, då jag inte längre mådde illa och inte kände så mycket aktivitet i magen. Pratade med Annika då, och fick komma in enbart för att lyssna på hjärtat och kunna lugna mig. Den här gången är jag betydligt lugnare, knappt orolig alls, men det var ändå skönt att få höra det picka på i magen.

Pappan i familjen blev avundsjuk på oss som fått lyssna på hjärtat, nästa besök får vi se till att pricka in då han inte är på jobbet. Fast först på graviditetsschemat står RUL!

5 kommentarer:

  1. Så mysigt att få höra hjärtat!
    Ditt nummer har jag redan, kollade på nätet ;-)
    Om 3 månader ska hon bli kallad till hörselkontroll.

    SvaraRadera
  2. Mysigt att få höra hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Sv: Haha ja men jag har knappt aldrig varit förtjust i just godis... chips, pommes, pizza m.m däremot.. där har vi väl min svaga sida :p

    Ang. klänningen, håller med, rena rama rånet ;-) men inte mig emot!

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt att få höra lite hjärtljud där innifrån!

    SvaraRadera
  5. Spännande med besök på mvc, klart man inte tackar nej till att lyssna :-)

    SvaraRadera