fredag, april 13, 2012

Fredag den 13:de, jag hånskrattar åt dig!

Ni har väl inte missat att det är fredag den 13:de idag? Jag har bestämt mig för att inte ha ha någon otur alls, utan tänker istället göra den här dagen till en av årets bästa. Hemmet är städat, tvättkorgarna är tomma, vi har varit ut på en skön promenad i solskenet, Astrid har lekt i leran, jag har tagit en skön dusch, Astrid har badat sig skrynklig och vi är på strålande humör alla tre. De allra bästa förutsättningarna alltså!

När jag slutar jobbet och har kommit hem är min plan att direkt kliva i pyjamasbyxorna, borsta och fläta håret, natta barnet, äta middag och sedan parkera i soffan för att kolla på Let's dance i sällskap av den pinsamt lilla godispåse jag plockade ihop igår när vi var och handlade.

Det finns dock ett litet orosmoln på min annars så pluttinuttiga himmel. Jag ska ta bilen till jobbet och hem, och bilen är inte min BFF direkt. Så fort jag ska köra den så tycks det rackla med något, är det inte lås som tjorvar så är det en handbromsvajer som fastnat eller något liknande. Håll tummarna för att bilen håller sig i skinnet!

1 kommentar:

  1. Det låter som en bra dag. Hoppas nu att bilen är på din sida ;-)

    13 har alltid varit mitt turnummer så jag kanske köpa en lott idag.

    SvaraRadera