torsdag, mars 01, 2012

Häxan Hanna

Då Astrid flyttade in i magen förväntade jag mig att mitt humör skulle bli galet. Man har ju minsann hört en och annan historia och galna preggos som får utbrott över allt och ingenting. Men icke, vi väntade både Darlingen och jag, men jag var from som ett lamm. Satt helst uppkrupen i den varma famnen här hemma och luktade honom i armhålan.

Trodde därför att det skulle bli likadant den här gången, men så mysigt verkar det inte bli. Min stubin är pinsamt kort vissa dagar, och han kan få sig en uppläxning för alla möjliga banala småsaker som än inte går min väg.

"-Jag är illamående och hungrig men vill inte äta något"
"-Ska jag gå till köket och fixa något åt dig? Vad vill du ha?"
"-Men JAG VILL INTE ÄTA sa jag ju"
"-Men om du är hungrig så är det väl bäst om du försöker iallafall?"
"-SUCK"
"-Knäckebröd med kaviar?"
"-För hårt"
"-Skorpor och te?"
"-FÖR HÅRT"
"-Ett ägg?"
"-Äckligt"
"-Naturell yoghurt och granola?"
"-För kallt"
"-Mockaruta?"
"-För sött"
"-Bullar?"
"-FÖR SÖTT"
"-Nu har jag det, varma mackor?!"
"-Nä. Vi har ingen passande skinka"

Sen åt vi mackor och te, det var gott. Men jag blir lite vansinnig på mig själv, opassande nog så inser jag inte att jag beter mig som ett pucko förrän en stund efteråt. Tack Darlingen för att du älskar mig som mest när jag förtjänar det som minst.


6 kommentarer:

  1. Haha Kul att du märker lite skillnad. Själv tycker jag inte att det är några större skillnader denna gången mot förra.

    SvaraRadera
  2. haha åh vad jag känner igen mig. Mitt humör var inte att leka med heller, men det var bara J som fick stå ut med mig ;-)
    För mig gick det över, nu är jag helt som vanligt hehe

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, du är den roligaste jag vet!

    SvaraRadera
  4. Mitt humör var värst förra graviditeten! Den här gången kan jag kontrollera det i alla fall.

    Sv: Jo vi har köpt en Mountain Buggy Duo. Efter mycket efterforskning, testande och velande kom vi fram till att vi var tvungna att kompromissa bort vissa saker. Det här med att nya barnet eventuellt kommer behöva vändas framåt lite för tidigt får vi lösa sen. Jag gror den passar bra hos oss. City select var vi sugna på i början, men jag åker så mycket rulltrappa och tunnelbana, den känns inte riktigt ämnad för det.

    SvaraRadera
  5. Vad intressant att höra att det är sån skillnad mot förra gången.

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen det där från min förra graviditet, den här tar jag dock igen det och "är snäll" haha :-)

    SvaraRadera