tisdag, februari 07, 2012

Solen går upp över mitt kvarter

Vackert att få starta dagen med en soluppgång, det finns hopp om vår och mildare temperaturer. Tills dess njuter vi av det vita och kylan, jag tycker den kan vara mysig den med. Ännu mysigare är det att vi nu har fjärrvärme och slipper skrämmande dyra elräkningar. HA!


Annars så har jag inte så mycket att berätta. Jo, illamåendet har nu kommit igång ordentligt även i denna graviditet. Med Astrid var det inte nådigt redan före vi visste att jag var on the tjock fram till vecka 14. Nu har det slagit till, och idag går vi in i vecka 8. Får se hur länge det håller i sig, förhoppningsvis inte 10 veckor den här gången.


Men blir det så, så blir det så. Då ska jag spy och vara glad över att jag är gravid, precis som sist. Livet blir lite roligare då, än om man bara fokuserar på det tråkiga. Mitt livs filosofi!


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 kommentarer:

  1. Du är så vettig du! :)
    Morrn!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt inställning även om det inte är roligt att må illa.

    SvaraRadera
  3. Hoppas ändå du slipper värsta illamåendet! Jag har inte spytt under någon av mina graviditeter men däremot mått illa fram till vecka 12!

    SvaraRadera
  4. Ååh grattis till graviditeten!

    SvaraRadera