onsdag, februari 01, 2012

Nu ska ni få höra

Förra torsdagen, den 26 januari, vaknade jag illamående. Trodde att jag åkt på magsjukan som Astrid dragits med, och tyckte att det var ju just typiskt när jag skulle åka iväg på äventyr samma kväll. Insåg när jag tänkte efter att min mens var två dagar sen, men det är inget ovanligt, så jag trodde inte att det betydde något. Kom på att jag skulle ta ett graviditetstest bara för att utesluta det, men det var svårt att klämma fram ens några droppar på beställning och jag lämnade ett test framme på bänken för att göra det på kvällen då jag kommit hem från jobbet.

Två timmar innan jag skulle åka till tåget så föreslog Darlingen att jag skulle ta det där testet, och det gjorde jag. Två streck på stickan ögonblickligen, och jag började hyperventilera. Och skratta. Och fick tårar i ögonen. Och lite andnöd.

Gick ut i köket där Darlingen serverade Astrid kvällsgröten.
"-Jag är gravid!"
"-Du skojar?"
"-NEJ, jag skojar inte, jag är gravid, kom och kolla!"
"-Men.."

Tre par nyfikna ögon på den där stickan. Som fortfarande visade att jag var gravid. Ett test till, som visade samma sak. Oj, vad vi skrattade. Oj, vad otroligt. Oj, vad oväntat. Oj, vad välkommet.

Sen Astrid kom och min kropp vaknat till liv igen efter graviditetsdvalan så bestämde vi oss för att skippa allt vad preventivmedel hette, "händer det, så händer det". Det var i maj. Vi hade just börjat inse att det kanske inte skulle bli så lätt den här gången heller, och idag på mitt gynbesök hade jag tänkt fråga hur vi skulle gå tillväga för att få börja med Pergotime under våren. Istället fick jag se ett litet hjärta som pickade.

Ett litet hjärta slår inom mig, välkommen älskade lilla du ♥


1,8mm liten

31 kommentarer:

  1. Vilket underbart besked! Stort grattis till er :-) Vilken lycka!

    SvaraRadera
  2. Det är ju så underbart! Jag känner igen känslan av att overklighet och att hysteriskt skratta när man inser det man trodde var omöjligt...

    SvaraRadera
  3. Marita m Bianca22:09

    Åh vad fantastiskt! Här sitter jag med tårarna trillade! Stort stort grattis!

    SvaraRadera
  4. Anonym22:10

    Va underbart det måste kännas, grattis till er alla. Älskar att läsa din blogg.

    SvaraRadera
  5. Ååh vad fantastistk underbart roligt! Extra kul när det kommer så där lite överraskande.

    Ett jättegrattis till er!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS! Livets mirakel.

    SvaraRadera
  7. Så otroligt! Livets mirakel :)

    SvaraRadera
  8. Grattis!!! Vad härligt! =) Så häftigt att lyckas spontant efter att ha försökt så länge, jag känner igen overklighetskänslan! ;-)

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt! :D

    SvaraRadera
  10. Det är helt fantastiskt!
    Ett stort grattis!

    SvaraRadera
  11. Grattis till er! Vad underbart roligt!

    SvaraRadera
  12. Sanna22:54

    Jag är så oerhört glad för er skull. GRATTIS! :o)

    SvaraRadera
  13. heej mini, så liten : )
    grattis än en gång!

    SvaraRadera
  14. Helt underbart, grattis igen! kram kram

    SvaraRadera
  15. Stort grattis till er :)

    SvaraRadera
  16. Längesen jag kommenterade nåt men de senaste veckorna har jag varit här rätt ofta och vilken nyhet man får läsa om nu!!! Åh så härligt!! Jättegrattis!!!

    SvaraRadera
  17. Det är ju så stort! Att ni ska få en liten till. Helt underbart att ni lyckades på egen hand utan mediciner. Jag håller tummar och tår att allting ska gå bra. Stor kram

    SvaraRadera
  18. Liten tår i ögonvrån.. Grattis vad underbart!! :)

    SvaraRadera
  19. Hej lilla pyret, om några månader får vi träffas och då ska vi lära dig allt vi kan ;)
    Grattis igen till ett till underverk.

    SvaraRadera
  20. Det är så fantastiskt. Vilken lycka! Grattis igen, till er alla tre. Kram

    SvaraRadera
  21. Anonym10:41

    Fantastiskt! Hoppas allt går bra nu:) Kram från Ingela

    SvaraRadera
  22. anna11:57

    Grattis, så roligt!

    SvaraRadera
  23. Naaaawwww! Så himla, himla kul! :D Stort GRATTIS till er!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  24. Men hurra och GRATTIS! :)
    Vad kul att det blir lite samtidigt som mig, så man kan följas åt.

    HURRA! <3

    SvaraRadera
  25. Nämen jisses så himla roligt :D ett jätte grattis till er alla ! kram

    SvaraRadera
  26. Fyfasen va härligt! Ni är så värda det! När är ni beräknade? :) Kram

    SvaraRadera
  27. Nej men grattis! Vilken underbar nyhet. Så himla roligt! :)

    SvaraRadera
  28. Åh så härligt. Grattis!

    SvaraRadera
  29. Åh vad underbart! Blev så lycklig att jag började gråta :) Grattis grattis!! Till er alla 4 :)

    SvaraRadera
  30. Vad roligt! Stort grattis!

    SvaraRadera
  31. Jättestort Grattis!!! Vad roligt!

    SvaraRadera