söndag, januari 29, 2012

Veckans att göra

I vår nya kalender som jag beställde från Personlig Almanacka så lade jag till en ruta med "veckans att göra", uppdelade på fem punkter. Tanken är att jag och Darlingen ska skriva in saker som ska göras under veckan, och det får inte bli fler saker än fem. Att vattna blommorna räknas dock inte som en punkt, det ska gärna vara punkter av lite mer storslagen karaktär. Sedan kryssar man i efter punkten om det är påbörjat eller klart, och är det bara påbörjat så flyttar vi med den till veckan därpå.

Utmärkt för oss, jag är en överdriven listoman, och Darlingen glömmer fort bort vad det nu var som behövdes göras (eller så säger han bara att han glömt för att komma undan min vrede). Med max fem punkter varje vecka så kan inte jag gå till överdrift, och förhoppningsvis kommer vi bägge ihåg vad som behövs göras och får det gjort.


Vadå? Stavas det inte "julpytn"?

5 kommentarer:

  1. Smart!

    Jag har en liknande funktion i mitt universella excel-ark, men det är bara för mig, kanske borde inkludera maken också så att han slipper undra varför jag får spelet för att julsakshögen inte kommit upp på vinden (för honom är det till synes "helt plötsligt" medan jag har haft det på att göra listan i två veckor...).

    SvaraRadera
  2. Så himla smart. Jag gillar också listor :)

    SvaraRadera
  3. Så himla smart. Jag gillar också listor :)

    SvaraRadera
  4. Kanonbra idé! Jag ÄLSKAR också listor.

    SvaraRadera