tisdag, januari 24, 2012

Vackra vita rosor

Vår lilla pip-Astrid har tagit världsrekord i pipande och gnällande under natten och dagen tror jag. Inte konstigt, klart man blir på dåligt humör när man är tom i magen och inte pigg. Bara vi får igång magen igen så tror jag det snabbt blir gladare miner.

Vi har försökt få lite gjort här hemma trots närhetsvampyrens krav, så golven är städade, århundradets tvätthög är vikt, lite grejer är utburna till förrådet, blommorna är vattnade, Darlingen har skottat och jag har varit ut på promenad. Man känner sig lite piggare då tycker jag, när man fått fint hemma och fått röra på kroppen.

Och jag blir lite extra pigg när jag kommer in i köket och får se fredagens fina bukett med vita rosor i fönstret. Luktar underbart gör dom också!



8 kommentarer:

  1. Precis, ett rent hem gör att man blir lugn inombords! Åh men det låter ju helt perfekt, även fast det är hyres, så hör gärna med dom och meddela mig sen:)
    Ha en fortsatt mysig krya på er-kväll, kram!

    SvaraRadera
  2. Älskar vita rosor, är så fräscht! Synd bara man är fattig student som inte har råd med den lyxen... ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefina rosor! Hoppas det blir bra med magen snart!

    SvaraRadera
  4. Hoppas hon snart är helt bra.

    vilka underbara roser.

    SvaraRadera
  5. Förstår att Astrid har/är gnällig, det hade jag nog också varit om magen var helt tom.
    Hoppas att hon har fått börja att behålla lite mat nu.


    Vilka fina rosor!

    SvaraRadera
  6. Sofia: Du får unna dig en bukett efter en lyckad tenta eller så ;)

    SvaraRadera
  7. he he, då blir det annat som måste prioriteras...hörde jag tenta-feeest?? ;) Nej men du har rätt, borde prioritera en bukett rosor ist, är ju faktiskt MYCKET mer hälsosamt (och vackrare än en sliten tjej) ;D

    SvaraRadera
  8. Sofia: Spara in två öl på tentafesten och så köper du en bukett OCKSÅ! ;)

    SvaraRadera