söndag, januari 08, 2012

Nytt år, ny start

En ordentligt rensning pågår här. Idag fick min garderob sig en omgång, igår var det Astrids. Inkorgen på mailen är genomgången och jag har börjat så smått att gå igenom listorna med bloggar jag följer både i favoriter-menyn och på bloglovin. I köksskåparna har det blivit betydligt mer plats, och nån dag framöver ska jag attackera badrumsskåpet. Och pärmarna. Och hallgarderoben. Och den där kartongen med böcker ute i förrådet. Ja, ni fattar. Jag är taggad på att kasta/skänka vidare sånt vi inte behöver men som tar upp dyrbar plats.

Nytt år, ny start. Jag vill ha ordning, reda och ta vara på det som är viktigt för mig. Prioritera tiden rätt, och få rätt balans mellan familj, jobb, träning och häng med vänner. Visserligen känner jag såhär varje år, eller snarare sagt flera gånger per år, och har inte riktigt lyckats än. Men i år, i år ska jag lyckas. Det som fått släpa på foten under 2011 är helt klart träningen. Promenader i all ära, men min kropp behöver mer än så för att hålla sig stark och frisk.



Hejdå gamla trasor, kommer inte sakna er!


7 kommentarer:

  1. Där sa du något. Min egen garderob behöver verkligen rensas!

    SvaraRadera
  2. Härligt med rensning! Jag har kört grovstädning rum för rum i helgen samt sytt nya gardiner.
    Men blev sugen på att rensa nu, kanske får passa på under veckan innan jag börjar jobba heltid igen! :)

    Skönt att julen ändå var bra, trots vovvens bortgång. Sååå djävulskt jobbigt ju. :/

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha! Jag läste "hejdå gamla trosor!" blev helt förskräckt (faktiskt inte av tanken att du skulle ge bort dem.... vad det nu säger om mig. Har hört att man kan bli rik på att sälja gamla använda såna... Tanken har slagit mig. Men nja.) över hur många de hade varit för att fylla tre kassar ;)

    SvaraRadera
  4. Härligt med rensning, jag håller på att rensa för fullt i Cornelias kläder men det tar aldrig slut... fattar inte vem som har köpt alla barnkläder ;-)

    Skulle behöva gå igenom min egen också och även pärmarna, nu ger du mig en massa jobb ;-)

    SvaraRadera
  5. Lisa20:49

    Åh, jag blir inspirerad men ska lägga band på mig själv till efter tentan... Då ska här rensas! :) Så härligt det var att ses igår, som alltid! Kramar

    SvaraRadera
  6. Lisa: Lika trevligt som vanligt! Jag förväntar mig en rensningsrapport efter tentan är skriven ;) kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad toppen! Älskar att rensa, men det har varit dåligt på den fronten pga så mycket annat kommit emellan. Ska ta nya tag!

    SvaraRadera