tisdag, januari 03, 2012

Lite paljetter är lösningen på alla bekymmer

Vaknade med ont i huvudet och tryck i bihålorna, har Darlingen och Massen lyckats fånga mig i sitt sjukdomsnät? Låg kvar i sängen och försökte vila bort huvudvärken, klev upp 25 minuter innan bussen gick. Smart drag där, hann borsta håret, dra på lite ofärgad mascara och äta två mackor på stående fot. Säkert en dunderkur mot huvudvärk! Men paljetterna på tröjan drar nog lite uppmärksamhet från mitt rödmosiga fejs.


Fick pulsa mig fram genom snöovädret till bussen, och då blev jag mirakulöst nog pigg som en lärka. Nu gäller det att inte känna efter, och att landa med huvudet på kudden tidigt ikväll. Med vattenflaskan som trogen följeslagare ska jag överleva dagens arbetspass 9-18 utan problem!


Published with Blogger-droid v2.0.2

4 kommentarer:

  1. Vad fin du är med paljetterna! Hoppas att det går bra att jobba, inte kul med huvudvärk. Krya på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, krya på dig!

    SvaraRadera
  3. du var snygg idag! såg glittret i ögonvrån när jag susade förbi : )

    SvaraRadera
  4. Men usch då det lät inte kul, när ska du få åka till sunderbyn? Hoppas att du inte behöver vänta så länge och att allt ser bra ut.

    Tyvärr verkar det inte ha blivit bättre för henne än. Ikväll gjorde hon 3:e spyan i sängen... under dagen är allt rätt så bra, men så fort hon går och lägger sig för natten...

    SvaraRadera