fredag, januari 13, 2012

Januari, I love you!

Många dömer ut januari som en trist, fattig och mörk månad som bara måste genomlidas. Inte jag! Nystarten i form av ett nytt år ger mig energi och jag är sällan så peppad på allt som just under årets första månad. Planerar man in roliga saker i kalendern så blir det en toppenmånad (vilket man iofs kan säga om alla årets tolv månader).

Igår var det som sagt dejt med Sandra, ikväll kommer The Selström/Isakssons hit på middag, nästa vecka ska vi hänga med Anna, Steffo och Edvin, på torsdag kommer BarbaJess och John hit, vi ska på 4årskalas på söndagen, veckan efter det börjar babysången på onsdagen och på torsdag åker jag till Sandra i Hudik. Jag har så många roliga saker framför mig

Visst, en del av sakerna kostar kulor, som att åka tåg t.ex, men det behöver ju inte vara just en sån sak man planerar in. Boka in en filmkväll med en kompis, eller en långpromenad för all del!

I slutändan så är livet vad man gör det till, fyller man det med saker man tycker om och gillar att göra, ja då blir det kul. Sitter man och tänker på hur tråkigt man har det utan att ta tag i saken, ja då blir det tråkigt. Jösses så filosofiskt det där lät, men jag tycker det är logiskt.


10 kommentarer:

  1. Du har en fin inställning Hanna. Det gillar jag. Men jag kommer ändå alltid hata Januari ;)

    SvaraRadera
  2. Du är så vettig! :)

    Jag har en gammal Nikon D80 i min ägo sedan tre år, men det var först för 17 månader sedan som jag vågade mig på alla manuella saker ;)
    Tror (hahaha, är inte säker alls!) att det finns ett program som heter slutarprioritet. Där får du bestämma slutartiden (alltså tiden som slutaren är öppen och släpper in ljus till "negativet") och så sköter kameran resten. Dåligt ljus=lång slutartid, massor med ljus=kort slutartid :)
    Jag vet inte hur din kamera ser ut men på min är det ratten på baksidan högst upp till höger som ändrar den och då borde du se vilka siffror som ändrar sig på displayen. Höger=kortare slutartid, vänster=längre slutartid. Testa tills du får en bild som fungerar, sen kan du gå in i ett annat rum (eller ut) och testa vilken slutartid som behövs där. Och ingen blixt! Eller ja, jag hatar blixtar och inställningar på kameror och fattar inte hur det hänger ihop så jag har den alltid avstängd ;)

    Angående paranoid förresten, jag är redan förstörd så mig går det ingen nöd på, men shiiiiit vad snygga "diagram" de har. Om allt såg ut sådär så.... :D

    Ha en bra dag!
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Sofia hüb09:08

    That's the spirit!! ;)

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag håller med dig, varför sitta hemma och bara klaga på allt istället för att hitta på nåt istället. Om man nu inte har några pengar så finns det så mycket man kan göra som är helt gratis. Biblioteket, vara ute och göra snöänglar, olika barngrupper. Ja det finns hur mycket som helst. Jag höll ju på att glömma det viktigaste som är gratis där man till och med får fika efteråt, även det gratis... Då får man komma hit och städa hos oss, trevligt va`?!

    Du verkar ha en härlig vecka framför dig.

    Hoppas att ni får en underbar helg!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, det är skönt med en nystart! Även om de här första månaderna är lite mörka, kalla och sega...

    SvaraRadera
  6. Håller helt med dig! Jag är också alltid hur peppad som helst i januari. Älskar också att fylla kalendern med roligheter, det har blivit en hel del redan!

    Ha en bra helg!
    Kram Johanna

    PS: Har knåpat ihop lite nya smycken!
    http://designbyaberg.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. True true. Och alla månader och dagar blir ju de man gör det till. Man måste se till o leva medans man andas :)

    SvaraRadera
  8. Blev peppad av ditt inlägg!

    SvaraRadera
  9. Sofia Hüb: Haha, jaaa ;)

    SvaraRadera