söndag, januari 22, 2012

Fortsatt sjukstuga

Här gör vi fortfarande inte så många knop. Pappan och barnet ligger fortfarande uppe i sängen och sover, tror jag måste skrämma liv i dem snart.

Vi trodde att det gick mot ljusare tider här i sjukstugan igår, men så precis innan vi gick för att lägga oss så börjar det om, och tempen visade 39,9 trots alvedon. Ytterligare ett samtal till sjukvårdsrådgivningen (jag älskar er 1177!) som sa att om vi inte får i henne mer vätska, och febern inte går ner måste vi åka in. När febern stigit så snabbt och hon börjar vara uttorkad så är risken för feberkramp stor, så vi har sovit oroligt både jag och pappan inatt. Hon fick ytterligare en alvedon och så fort hon rört sig minsta lilla eller pipit till så har vi gett vätskeersättning, och nu på morgonen hade febern gått ner litegrann.

Vi siktar på att få henne pigg och frisk idag! Önska kan man ju alltid!

2 kommentarer:

  1. Stackarn. Hoppas det går över snart. Det har gått envis feber o magsjuka hos oss också, hos både barn o vuxna.

    Sv: Tack. Än så länge är det mest omtumlande, men det känns förhoppningsvis bättre snart. :)

    SvaraRadera
  2. Astrid är fjärde barnet som jag hör om som först kräks o h dagen efter får feber. Kanske är nåt som hör till magsjukan. Jobbigt är det iaf då de små är sjuka. Hoppas att hon piggnar till fort.

    Tack för utmaningen, slå sätta mig med den senare.

    SvaraRadera