söndag, januari 08, 2012

En hyllning till våra nya sovvanor

Sen vi började med nya nattrutiner för Astrid, oh my vad vi fått sova. Törs inte riktigt skriva exakt när vi vaknar på morgonen, utifall att jag skulle jinxa det, men om vi säger att det är mitt mellan åtta och tio så kan ni nog klura ut det. Och inte en enda gång behöver vi kliva upp på natten, det känns som att man dött och kommit till sömnhimlen efter ett års sömnterror i varierande intensitet.

Att jag dessutom blivit bättre på att krypa ner under täcket i vettig tid tillsammans med en bok gör det hela ännu mer härligt. Har ni bra boktips så tipsa gärna! De böcker som passerar mitt nattygsbord är mest chicklits, men jag känner mig redo att vidga mina vyer.



Ikväll ska jag ge mig på Stockholm rosé av Sophia Wolf Lösnitz, en julklapp från Darlingen.

11 kommentarer:

  1. Åh härligt! Sömn är ungefär det bästa jag vet!

    SvaraRadera
  2. Har precis fått låna Niceville av svärmor som älskade den, & efter 4kap håller jag med.

    SvaraRadera
  3. Lars Keplers böcker är ett måste Hanna! ;)

    SvaraRadera
  4. Therese16:33

    Läs Keplers böcker, om du inte redan gjort det. Jag tycker dom är GALET bra och jag är gode svårflirtad när det kommer till böcker.. :)
    Är inne på sista nu och slutar alltid med att jag är vaken till halvtvå på natten för jag kan inte slita mig.

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt! Vi sover också mycket bättre sen jag slutade amma, och åh vad det är skönt!

    SvaraRadera
  6. Anonym20:53

    Kan du vara så snäll och berätta hemligheten tack! Är i stort behov av bättre nätter! Hälsningar Marita med Bianca

    SvaraRadera
  7. Therese: Dom är nu uppskriva på läslistan efter din och Sandras uppmaning ;) Låter som att jag får läsa på dagtid, så det inte går ut över min älskade nattsömn!

    SvaraRadera
  8. Therese22:01

    Kan vara klokt.. ;)
    Men jag bävar inför att läsa ut denna bok, vad ska jag sen läsa som ligger i samma superklass? Vooojvoj!

    SvaraRadera
  9. Therese: Snubblar jag över något sensationellt ska jag tipsa dig ;)

    SvaraRadera
  10. Therese21:18

    Perfekt! :)

    SvaraRadera
  11. Therese: Ja, det är HALLELUJA! ;)

    SvaraRadera