lördag, december 31, 2011

Mitt 2011

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo, en massa mamma-relaterade grejer. Åkte utomlands med barn t.ex, första men inte sista gången!

Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte att jag hade några, så då måste jag ju ha lyckats.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, och ännu fler blev på tjocken!

Dog någon som stod dig nära?
Mormor och fyrfota vännen Mira.

Vilka länder besökte du?
Sverige, Turkiet och en snabbis över gränsen till Finland.

Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012?
Lite mer sömn tackar jag mer än gärna ja till.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Kan inte komma på något riktigt speciellt.

Vad var din största framgång 2011?
Att jag insåg att jag inte behöver vara alla till lags, och lärt mig att prioritera de vänner som prioriterar mig.

Största misstaget?
Jag gör inga misstag. Haha, kan inte komma på något viktigt misstag iallafall.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, inte direkt. Hade problem med svanskotan efter förlossningen med Astrid, men det har nästan gått till sig helt nu.

Vad spenderade du mest pengar på?
Spenderade inte så mycket pengar faktiskt. Utomlandsresan kanske?

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla tusen Masse-leenden. Och när hon kryper upp i famnen och pussas.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
En liten båt. Ylle. Jag är en gräshoppa.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare!

Vad önskar du att du gjort mer?
Stannat upp och njutit av att bara vara.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt mig om vad andra tycker.

Hur tillbringade du julen?
Med Darlingens släkt på hans mammas sida.

Blev du kär i år?
Kär var jag ju redan, men nu blev jag kär i min dotters pappa också. Dubbelkär alltså!

Läste du någon bra bok under 2011?
Pannkakstårtan med Pettson och Findus.

Favoritprogram på TV?
Kan inte komma på något, kanske något med matlagning eller bakning.

Största musikaliska upptäckten?
Återupptäckte Veronica Maggio!

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Presentkort på MUS, ska bara komma mig för att utnyttja det också.

Något du önskade dig men inte fick?
En miljon?

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Vaknade hos BarbaJess och John, mötte upp storasysterfamiljen och åkte ut till Grönan. Promenerade tillbaka in till stan, födelsedagsfikade med Darlingen och Masse, tog pendeln till syster Linda och Daniel, och åkte sedan med mamma och pappa ner till Smålandet.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nä, jag tror inte det.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Rostfärgad.

Vad fick dig att må bra?
Astrid. Och Darlingen.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen särskild. Bara Nigel Barker som vanligt!

Vem saknade du?
Min familj, och de vänner som inte är fysiskt nära.

De bästa nya människorna du träffade?
Utanför bloggosfären är det utan tvekan Jenny, Andreas och Lucas. Innanför bloggosfären är det Em, Evelina och Sara!

Sammanfattar mysiga 2011 rätt bra..

1 kommentar:

  1. Men åh - gulle! är glad att jag träffade er också!

    SvaraRadera