tisdag, december 20, 2011

Mina första chokladpraliner!

Det var betydligt enklare än jag trott att gjuta skal och fylla praliner måste jag säga, blev riktigt överraskad hur fina de blev. Då jag inte hade någon grädde hemma så kunde jag inte göra någon smarrig chokladganache eller liknande att ha som fyllning, och jag var lite för ivrig för att vänta in Darlingen som skulle handla påväg hem.

Istället blev en tredjedel fyllda med nougatkräm, en tredjedel med hallonsylt och sista tredjedelen med apelsinmarmelad. Var lite rädd att sylten och marmeladen skulle vara för söta, men tillsammans med den mörka chokladen blev det bra. Nästa laddning blir det chokladganache med kardemumma, älskar kombinationen choklad och kardemumma, juligt och gott!


3 kommentarer:

  1. gud så fina! säkert supergoda också :)

    SvaraRadera
  2. mmmm det där såg riktiga goda ut, måste nog komma och våldgästa er snart igen ;-)

    SvaraRadera
  3. Men åh vad fina! Undrar bara vad det var som hände för jag fick ett sånt oemotståndligt habegär - både efter chokladen och efter sådana där formar.

    SvaraRadera