måndag, december 19, 2011

Min nya vän i köket

Det var dax att skura ugnsluckan. Jag vägrade, då kom Darlingen hem med en ny spis.

Eller så var det så att svågern köpt ny inbyggnadsugn och skänkte sin gamla fristående till bättre behövande (läs: oss). Även fast den inte är ny, så är den bra mycket nyare och bättre än den vi hade tidigare.

Nu har vi en invänjningsperiod i köket här hemma, varje ugn har ju en egen personlighet. Måste baka mycket här framöver så vi lär känna varandra riktigt väl, ugnen och jag!

Här skulle jag ju förstås kunna lägga in en bild på min nya vän i köket, men jag sitter i soffan och orkar inte resa på mig. Ni får se nån annan gång, kommer ni och kollar i verkligheten så får ni fika också.

7 kommentarer:

  1. Anonym21:10

    Fusk;) skulle behövt en sådan gåva igår... / Jenny

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni blir goda vänner!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker komma och kolla, fast först till sommaren ;) Då hoppas jag att den är väl inbakt! :P

    SvaraRadera
  4. Jag kommer och kikar i helgen då. :D
    Haha vad vitsig jag är, men jag kan nog tänka mig hur en ugn ser ut iaf. :)

    Btw, jag lovar att det ska få gissas både kön och födelsedatum. Jag ska snart lägga ut köngissning så man kan klicka i. :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Jenny: Ibland ska man ha tur! Tänkte ta lös glaset och rengöra mellan, men vågade inte utifall att jag inte skulle få tillbaka det ;)

    SvaraRadera
  6. Anonym22:43

    Nä man ska vara försiktig med för mycke rengörning;) Hoppas ni ska trivas ihop och att den är snäll med dig:)// Jenny

    SvaraRadera
  7. Jenny: Ska ha ditt tips i bakhuvudet ;)

    SvaraRadera