onsdag, december 21, 2011

Hoho, vart är du julkänslan?

Jag jagar julstämningen men hittar den ingenstans. Sitter i soffan och glor maniskt på den lysande granen i hopp om att den fridfulla stämningen ska fylla hela min kropp. Men nä, det funkar inte.

Julklapparna är inslagna, hemmet pyntat. Det hänger för guds skull pepparkakor i taket, och igår tvingade jag mig själv att säga god jul cirka tusen gånger, för att sprida lite julstämning och förhoppningsvis även drabbas av den själv.

Ifjol hade jag samma problem, men då med en uppenbar anledning. Då var jag hög på julen fram till ungefär 11 december, sen hände något större än den årliga företeelsen vi kallar jul.

Det vette katten vad som är orsaken iår. Att jag inte ska fira med min familj? Att jag inte har någon lång julledighet? Att snön kom så sent? Att jag inte haft tid eller ork till att varje kväll mysa med tända ljus och glögg här hemma?

Har nån sett den där julkänslan, så skicka hit den. Skynda, det är bråttom nu!


2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller nån julkänsla än. Tror att det blir en konstig jul utan svärmor :(
    Så fint det blev med granen

    SvaraRadera
  2. Vilken fin liten skräddarställning hon har, pyjamastjejen!

    SvaraRadera