lördag, november 26, 2011

Vampyrbio och fönstershopping

Påväg till Luleå igårkväll somnade jag i bilen, och vaknade sedan med ett betydligt mindre sentimentalt humör. Vi gick en snabb sväng på stan och åt middag på Friends, ceasarsallad för mig och norrlandtapas för Darlingen. När vi ätit och fikat så var det en hel timme kvar tills bion började, så vi gick och kollade på skyltfönster.

Det vette katten sist jag gjorde det, men mysigt var det. Hittade en liten gris i tyg hos Interflora/Bellis blommor som jag ska köpa idag! När vi gick förbi Systembolaget så började vi prata glögg, och Darlingen lutade sig snabbt fram mot rutan för att kolla in sortimentet, PANG med pannan i rutan. Sekunden efter gör jag exakt samma sak, aj vad ont det tog. Sen skrattade vi som två tokar och folk som gick förbi glodde som om vi vore galna.

Efter att ha strosat till bion och överlevt den milslånga toakön tog vi oss in i biosalongen, och tycker båda två att filmen var riktigt bra och att ni borde se den. Twilight-Breaking dawn part 1 såg vi förresten! Kanske räknas som relevant information..

Nu ska vi borsta gaddarna och hoppa in i bilen. Hej julklappar, hejdå lönen!

6 kommentarer:

  1. Ni verkar ha det mysigt! trevlig lördag :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ni hade en sån bra kväll!
    J hälsar och tackar, jag har inte varit in där än och tittat. Kanske får göra det imorgon när vi ska på skyltsöndag.

    Så du har beställt en lillebror, jag tänkte nog köra på en tjej till ;-)

    Hoppas att ni får en riktigt härlig shoppingdag, ni kan väl lämna kvar lite julklappar så att vi får köpa nåt ;-)

    SvaraRadera
  3. vilket bra tips! kanske man ska våga sig på händerna när hon sover ;P

    SvaraRadera
  4. Åh jag älskar dom filmerna!! :)

    SvaraRadera
  5. Låer som en mysig kväll!

    SvaraRadera
  6. Norrlandstapas? Vad är det?

    SvaraRadera