tisdag, oktober 11, 2011

Visst hade hon växt

Det lilla trollet här hemma hade växt ordentligt, inte konstigt att vi hört ett knakande ljud här hemma då&då. Hon mäter nu 75 cm över havet och är 8260 gram tung/lätt beroende på vad man jämför med. Det innebär en ökning med 4.5 cm och 660 gram sen det senaste BVC-besöket för två månader sedan.

Nu ligger hon en kurva över medel på längden, vi kan alltså konstatera ännu en sak där hon brås på sin far. För jag ligger då inte över medel någonstans när det gäller storlek. Kanske på truten möjligtvis?

Idag är det min tur att bära upp Darlingen från soffan till sovrummet, wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Sara05:49

    Härligt att Masse växer som hon ska!

    Jag har flera barnskivir där de finns med bra låtar men hur får jag in de i datorn?

    SvaraRadera
  2. Anna J22:08

    Hmm kommenterade tidigare men vårat internet har bråkat hela dagen så det kanske inte ville komma fram!

    Hade massor av läsning att ta igen för av nån anledning har dina uppdateringar slutat dyka upp på min bloglovin?? Det går ju inte :)

    Sen så ville jag och Edvin gratta Astrid i efterskott på 10-månadersdagen :)

    Jag var på koll på MVC idag och passade på att ta 15-månaders längd och vikt på Edvin. 8380 g och 75,2 cm...så nu får han allt lägga på ett kål :)

    Kram på er!

    SvaraRadera