torsdag, oktober 06, 2011

Vårt hem dör elementdöden

Nu har vi två hantverkare här hemma som håller på att besudla vårat hem med rör och radiatorer. Tidigare har vi enbart haft golvvärme på nedre plan och luftvärme från taket på övre plan, nu blir det element i alla rum och utanpåliggande vattenrör. Allt tack vare fjärrvärmen som ju kommit till kvarteret, men i slutändan så tror jag att det här bli jättebra. Det ser ut som skit utomhus på hela kvarteret, men till sommaren lär det vara ett minne blott. Inne blir det bara att vänja sig vid fula rör/element överallt och dammtorka sig gråhårig.

Darlingen (som ju är i hantverkarbranschen om jag inte sagt det) blev väldigt nöjd då de ringde från Bodens Rör och bokade in att de skulle komma. Då fick han höra vem det var som skulle göra jobbet hemma hos oss, och han är väldigt duktig och noggrann. Astrid är mest intresserad av hans lärling, Darlingen försöker hålla henne därifrån så de får jobba ifred, men igår hade hon krupit fram och ställt sig upp med stöd mot hans axel. Bra att hon håller koll så de gör ett ordentligt jobb tycker jag!

Nu blir det jobb, och sen ska vi till Palina för tacokväll. Jag hoppas på en Luleåpromenad också, får se om Elina är med på min plan. Men hon brukar inte vara den som tackar nej till surr och prommis!

2 kommentarer:

  1. vi vill också ha fjärrvärme, men icke, att de tänker gräva ett kvarter längre bort..

    SvaraRadera
  2. mindre roligt med röran som blir med hantverkare som ränner ut och in. Men skönt när de är gjort, men förstår att det inte är så roligt att få in rör i hemmet igen när man sluppit det tidigare. Jag drömmer om ett hem UTAN rör, men det känns omöjligt då golvvärme inte kan värma huset till fullo. Men men..

    Taco kväll lät ju mys mitt i veckan!

    SvaraRadera