torsdag, september 01, 2011

Utvärdering av vår hurtiga och nyttigare månad

Well, vi får väl säga att det startade riktigt bra och duktigt men att vi tappade farten litegrann mot slutet.

När det gäller avhållsamheten från fika, godis och annat slask har vi skött oss. Visst har vi druckit läsk/lättdryck till maten ibland, dippat morötter och ätit kex med ost nån gång, men helt klart godkänt ger jag oss ändå.

Jag gick ut hårt med träningen de första två veckorna, och sedan kom ju hostan från helvetet. Blev ingen träning alls förutom några lugna promenader under tredje och fjärde veckan, och sedan hostan försvann har jag hållt mig till raska promenader. Känns inte helt hundra än utan lite rivigt i halsen, och jag tänker inte chansa och bli sjuk när vi ska iväg nästa vecka. Ett MVG får jag av Darlingen efter vilda protester mot VG:et han först tyckte jag gjort mig förtjänt av.

Darlingen tränade också duktigt från start och cyklade till jobbet med gott mod. Sen gick det utför rätt snabbt och han skulle ta igen dagar från andra veckan under tredje, vilket han gjorde på söndagen och fick även som straff ta hand om återvinningen. Sista veckan var han återigen upp på sadeln och får således ett VG.

Nu har jag bakat kakor åt Darlingen och chokladbollar åt mig själv för att fira våra fina betyg, tråkigt bara att jag inte är ett dugg sugen! Sockersuget försvinner snabbt som attans, men efter nån godispåse ska det väl komma tillbaka..


2 kommentarer:

  1. ja denhär julen kommer bli så mysig!! :D ja jag hoppas också att de tar denhär gången, dom är så fruktansvärt söta valparna så de är int klokt :P små ulltussar med centimeterkorta ben, haha. Ja de vart ju lite kul att de blev så :D

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gick så bra eran nyttiga månad. Jag har funderat på hur det gick!
    Grymt bra jobbat!

    SvaraRadera