torsdag, september 29, 2011

Köttfärsapan

Sista döälgen är packad för iår, hurra! Jag gör det gärna för att få gott, ekologiskt och miljövänligt kött i frysboxen, men det är fan inte kul att packa köttfärs. En dresserad apa skulle kunna göra det, påminn mig om att skaffa en till nästa år.

Nåja. Stekar, filé, rulle, entrêcote och köttfärs ligger nu i plastpåsarnas rolls royce och är insvepta i finaste charkpapper. Nu har vi bara det roliga kvar, att äta upp det! Ring och meddela att ni kommer så får ni hjälpa till!
Published with Blogger-droid v1.7.4

10 kommentarer:

  1. ja dedär är inte de roligaste! Vi väntar på vårat kött så än har vi de "roliga" kvar :P men de är värt de :)

    SvaraRadera
  2. Anonym22:51

    Tur att ni har mig då. Som hjälper er tömma frysen på förra årets kött! :) Tror att helgen kommer att bjuda på en trevlig älgstek. Tack så mycket för allt kött!! Trevlig (h)Älg! // John

    SvaraRadera
  3. Anonym22:53

    Tur att ni har mig då. Som hjälper er tömma frysen på förra årets kött! :) Tror att helgen kommer att bjuda på en trevlig älgstek. Tack så mycket för allt kött!! Trevlig (h)Älg! // John

    SvaraRadera
  4. åååh, jag längtar efter lite smärta i axlar och nacke efter ett pass i slaktbodan. (haha, det där lät ju inte klokt!) men det är på tiden att vi också får tag på en döälg : ).
    tack för länktipset förresten, ska prova när tillfälle ges!

    SvaraRadera
  5. jisses va färs! Ja där satt du nog ett tag ;-)

    SvaraRadera
  6. Åååh, jag skulle vilja komma och äta! :)

    SvaraRadera
  7. John: Ja, tack varde gud och lov att du finns! När jag letade bröd imorse hittade jag två bitar märkta "filé -11", dom kan du få nästa år! ;)

    SvaraRadera
  8. Anonym20:56

    Fantastiskt! Ytterligare en anledning att längta till nästa år! :) // John

    SvaraRadera
  9. John: Men det var ju det där med att sluta snusa.. :P

    SvaraRadera