fredag, augusti 19, 2011

Oh, the joy i en Newbie-dress!

När Masse var pyttis så hade hon en grå stickad heldress från KappAhl's undermärke Newbie (vilket är kläder för de allra minsta från stlk 44 till 68). Jösses så vi älskade den, och så mysigt hon hade det i den. I våras kom en likadan fast i vitt, men det kändes inte som rätt säsong just då, och att handla inför hösten kändes dumt då vi inte visste hur snabbt hon skulle växa.

Nu har det kommit ut en liknande dress i mörkgrått, fast fodrad med bomullstyg, med dragkedja och duffelknappar. Hade helt räknat bort den då Newbie som sagt bara finns till storlek 68, men var tvungen att kolla på den ändå när vi var in på Kappis idag. Och den såg ju riktigt stor ut, så jag köpte hem den för att prova. Den var t.o.m lite säckig på späda Astrid, och lång i armar och ben. Den behåller vi, och så varm och skön den lär vara i höst/vinter.

249 kronor, skynda fynda!


4 kommentarer:

  1. Ser supermysig ut ju! Åh. Men jag tror inte jag kan kränga in 70 cm lång, snart 10 kg tung Majsan i den va?

    SvaraRadera
  2. Så fin och mysig den ser ut att vara. Tyvärr är våran tjej alldeles för stor för newbie kläderna annars hade jag slagit till direkt.

    SvaraRadera
  3. Vad fin hon blev i sin nya dress! Den ser ju superskön ut. Jag vill nästan själv ha en... Finns den inte i vuxenstorlek?

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken fin!

    En fråga bara - är tanken att man ska ha den hemma, ute som den är eller under en vattentät overall?

    /nybörjare på utekläder

    SvaraRadera