måndag, juli 04, 2011

Sömnlös i Sävast

Jag kan inte sova och Darlingen pratar jättemycket i sömnen.

"-Tack, men nej tack. Tack tack tack. Ingen strandvisning, nej tack!"

"-Nu har jag fixat den!"
"-Fixat vadå?"
"-Kanten!"
"-Katten?"
"-KANTEN"
"-Vilken kant?"
"-På byrån. Precis. PERFEKT!"

Det känns ju nästan som att jag har sällskap mitt i sömnlösheten. Givetvis kan jag inte låta bli att ställa lite ledande frågor, såsom följande;

"-Vem är bäst i världen?"
"-...Kan det vara jag?"

FAIL! Nu ska jag slå huvudet i väggen tills jag slocknar. Gissar att barnet vaknar om sisådär 4 timmar och inte vill sova mer. Sova middag senare idag? Ja tack!
Published with Blogger-droid v1.7.2

4 kommentarer:

  1. Anonym04:31

    Det är inte kul att vara uppe före tuppen heller. Gick o la mig vid 1 gick upp före 4.Men all tvätt är vikt ,tumlarn stampar ocg går ,intagit morgonkaffet på bron det var en skata 0 jag som var vaken.Morgonstund har guld io mun sägs det dax för påtår o en snus kanske fler skator har vaknat.Sen åker strykbrädan fram.Mitt a dan blir det en power nap. Ha det bra mamma.

    SvaraRadera
  2. Vilken samtal du har haft inatt ;-)
    Hoppas att du kunde sova nåt efteråt.

    Vad tror du om att jag & Cornelia kommer imorgon för jag ska jobba onsdag och torsdag natt....

    SvaraRadera
  3. haha, jag vet precis hur du har det :D

    SvaraRadera
  4. Mamma: Du får börja bjuda in skatorna på frukost! Och hurtig är du som gör allt "hushållsjobb" innan vanligt folk vaknat :) Ringer sen då jag är ute på promenad! kram

    SvaraRadera