lördag, juli 09, 2011

Full fart på morgonkvisten

Igårkväll när vi övergav altanen för att istället inta soffan så kände jag mig lite wild and crazy. "-Låt dynorna vara kvar ute" sa jag inte så lite kaxigt "-Det kommer ju knappast regna inatt", och sen skrattade vi båda två. Självsäkra som få.

Inatt steg pappan upp och serverade dottern en flaska välling vid 5-snåret. Jag låg kvar under täcket och mådde skönt, tills jag hörde ett bekant ljud. Regn som droppar mot parasollet och trädäcket på altanen. SATAN! På med morgonrocken, gnugga sömnen ur ögonen, ner för trappan och ut. In med dynorna, just ja, handdukar och badkläder hänger på framsidan, ut på framsidan och in med det som hängde där på tork.

Puh. Trötta steg uppför trappan. Ner under täcket. Snark. Räknade det som dagens motion och sov till nio.

1 kommentar: