torsdag, juli 07, 2011

Älskade regn

Här studsar jag runt som en annan dåre och hojtar "-HURRA ASTRID! HURRA! DET REGNAR!". Vem fan vill ha regn mitt i sommaren liksom? Jag vill det, iallafall idag. Skönt att ha en ursäkt till att inte vara ute och njuta av det vackra vädret, äta glass på stan eller hänga på stranden. Nu kan jag istället starta en tvättmaskin, slå på lite regnig (melankolisk) musik, tända ett doftljus eller två och komma undan med det.

Visserligen så är det ingen annan än jag själv som bryr mig om skillnaden mellan att vi gräver ner oss i sanden eller under en filt i soffan, men det känns som bra att ha en ursäkt. Då är jag inte tråkiga, trista, slöa mamman. Nu är jag effektiva, hurtiga fixarmamman, och då trivs jag så mycket bättre. Snälla, sluta inte regna på ett tag. Nån timme kan jag väl få?

2 kommentarer:

  1. MEN ÅH. Jag vill också ha lite regn idag. Skicka det hitåt!

    SvaraRadera
  2. Jag har också önskat mig regn i 1,5 veckan.. vi har haft klibbvärme hela den tiden. Tung, syrefattig luft. Behövs ett oväder!! SKicka hit också! :)

    SvaraRadera