tisdag, juni 14, 2011

Vår dag-inte så fasligt spännande.

Då vädret tycktes bli tråkigt idag så fick det bli en fixardag. Har ringt några telefonsamtal, gjort kanelgranola och bakat limpor. Men det mest spektakulära är: JAG HAR PUTSAT RUTORNA! Kors i taket! Det som brukar göras under våren blev framskjutet dag för dag tills sommaren var här. Men nu är det gjort, efter mina två fönsterputsarmotton "det kan ju inte bli värre" och "så länge det ser renare ut så duger det". Ni är alltså inte inbjudna till att skåda mitt jobb med kritiska ögon.

Solen kom dock fram ändå, trots att jag inte bett den, och dagens promenad blev i solsken. Kommer du tillbaka nu värmen? Hjärtligt välkommen i sådana fall, nu har jag nästan betat av hela tråklistan som blev satt på vänt under den tropiska väderperioden vi bjöds på.

2 kommentarer:

  1. Jag har fått fönstrerna putsade idag också, men jag jade lejt bort det till min städerska. Ska bli kul och se ut igen ;)

    SvaraRadera
  2. Åh va du är duktig! Här är det för lite tid och för många fönster med rutor så jag orkar inte ens börja, tänkte köra lite med RUT istället ;-)

    Vi har gammeldags fönster med spröjs, och det är riktigt bökigt o fixa fönstrena. Jag kan börja putsa dem igen när vi bytt ut till nya har jag sagt till maken - ha ha!

    SvaraRadera