söndag, juni 12, 2011

Stan, städning, fest, besök och bad.

Igår åkte vi till Luleå en sväng för att leta examenspresent till den lilla fastern (som visserligen inte är så liten, men ung iallafall), men det slutade med att mamman hittade två plagg till sig själv och vi träffade Erika, Jocke och Willis som vi lunchade med på en uteservering.

Strax efter 14 var vi hemma igen för att städa på kvarteret tillsammans med grannarna, min uppgift blev att tillsammans med en granne handla och plantera blommor i de farthinder som finns utplacerade lite här och där. Svettigt var det, och skönt blev det med två dopp i Luleälven efter avklarat arbete. Belöningen i form av grillfest startade vid 17, och det smakade mycket bra med grillad fläskfilé, potatissallad och grönsallad.

Då min chef gick på föräldraledighet i torsdags så var det grillfest även hemma hos henne, som jag anslöt till efter att jag ätit med grannarna. Där timade jag in efterrätten perfekt, och sedan blev det kubbtävlingar, dansspel på Nintendo Wii, surr och sångtävling. En mycket trevlig kväll med mina mycket trevliga arbetskamrater som utan tvekan är dom bästa!

Idag har vi promenerat till Ica, matat söta bebisfåglar och deras mammor (jag och Darlingen iallafall, Astrid sov i vagnen), och ätit middag tillsammans med svärisarna och den tidigare nämnda fastern. Efter att de åkt hem så blev det ett kvällsbad för den lilla och pappan, vet inte vem som hade roligast, men de var högljudda och hela badrummet är blött iallafall.

Nu håller pappan på att natta den lilla och sedan ska vi mysa i soffan med en film som vi passade på att hyra på Ica, en komedi som heter The Dilemma blir det. Trevlig söndagkväll på er, ladda nu upp batterierna för den kommande veckan!



1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft en bra helg! Härliga badbilder i badkaret, vill också ha badkar!! :-)

    SvaraRadera