onsdag, juni 15, 2011

Randiga rutor

Randigt är ju snyggt, på tapeter, gardiner och kläder t.ex. Men inte så fint när det gäller nyputsade rutor. Vette katten om det här blev bättre än innan, då kunde jag ju ge sken av att vara upptagen med andra, viktigare och roligare saker. Nu syns det ju att jag gjort ett försök men misslyckats. När inte solen skiner in så syns det inte, men när den väl gör det..oh my. Och jag hoppas ju på en solig sommar!

Snabba ryck nu, hur får man ordning på randiga rutor? Överväger starkt att plocka fram spegelspray och en rulle hushållspapper.

6 kommentarer:

  1. Marie09:04

    Anlita din kusin....jag får inte heller till dem men Danne får alltid dem bra och det konstigaste är att jag och han gör ingen större skillnad. =0)

    SvaraRadera
  2. evelina09:51

    INTE HUSHÅLLSPAPPER! glasspray och tidningspapper - riv av en bit och rulla ihop till en boll. gnugga!

    SvaraRadera
  3. evelina09:53

    eller förresten... kanske hushållspapper fungerar lika bra, men har för mig att det kan ludda av sig ganska friskt.

    SvaraRadera
  4. Har hört att tidningspapper är det ultimata! Har själv aldrig putsat några fönster, haha, det verkar så tråkigt ;) Men då tanken har kommit har min syster tipsat om tidningspapper!
    Bättre lycka nästa gång! :)

    SvaraRadera
  5. Take it from 1 års yrkeserfarenhet som fönsterputsare! Yes diskmedel i ljummet eller lite varmare vatten, vanlig disksvamp. Tvätta rutan. Köp BILLIGT hushållspapper tex coops egna lite brunare, 4 rullar för typ 15 kr. Torka rutan nedifrån och upp samt längs kanter sist. Gör med alla rutor. Kolla över ruta efter en stund o ser du nån fläck eller rand, gnugga med det fuktiga hushållspappret. Har testat otaliga metoder (eftersom varje klient skulle ha det på sitt sätt) men det här är det effektivaste! Och snabbt går det!

    SvaraRadera
  6. Evelina: Jag använde Torky hushållspapper, det funkade bra! Till hösten är det dock Crilles tur att putsa ;)

    SvaraRadera