tisdag, mars 22, 2011

Tisdag!

Den här natten blev likadan som föregående, fast inatt var det en tokledsen bebis som ville ha uppmärksamhet istället för en glad och pigg. Imorse kände jag mig bättre förberedd och efter att ha lurat till mig några extra minuter under täcket av den pigga bebisen med hjälp av fiskmobilen ovanför hennes säng klev jag gladeligen upp.

Tänka sig, innan Astrid kom var jag väldigt beroende av min sömn, nu har jag inte sovit längre än 4 timmar i sträck de senaste tre månaderna. Och jag funkar som folk ändå, även om jag matar och nattar om i sömnen ibland. Natthumöret har också (tack varde gud och lov) blivit bättre, så Darlingen vågar nu prata med mig om nätterna. Ett litet steg för människan-ett stort steg för Hanna Larsson!

Eftersom jag vet att fysisk aktivitet ger mig energi så började jag dagen med styrkeövningarna och begav mig efter frukost ut på promenad. Skönt! Nu har vi gympa på filten innan det är dax för mammans lunch, mys och sedan eftermiddagsluren i vagnen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar