måndag, mars 21, 2011

Huga vilken dag/natt

Inatt har vi haft en tjorvig liten dam här hemma, vilket medför en mycket trött mamma. Lyckades få barnet att somna om bredvid mig efter att hon ätit morgonmålet och pappan åkt till jobbet, så vi klev inte upp förrän strax innan tio. Hela dagen har dock känts seg, det som räddat mig från att hamna i koma var eftermiddagens promenad.

Den lilla sov i vagnen 13-16.30, hade hon sovit inomhus hade jag också powernapat men då hon sov utomhus passade det mindre bra. Inte en suck att jag skulle ha hört om hon vaknat, funderar på att investera i en babyvakt (eller vad de nu kallas). Om kvällarna är det inte nödvändigt, men då hon sover ute vore det rätt praktiskt. Nu har jag fönstret öppet i köket, men jag kan då bara vistas på nedervåningen eftersom det inte hörs till resten av huset då hon vaknar.

Tack gode gud för en förstående pappa som lagade middag efter sin skidåkning och har stort överseende för sin trötta sambo som knappt svarar på tilltal och har ögonen i kors.

Imorgon blir en bättre dag. Gillar inte sömnstörningar, men älskar orsaken till den!

2 kommentarer:

  1. Therese20:56

    Babyvakter är suveräna.. Leila sover ofta ute i vagnen och då är det ju riktigt skönt att ha dom :)

    SvaraRadera
  2. Tänker att det ska vara bra just då de sover ute..Vad har ni för märke&modell?!

    SvaraRadera