torsdag, mars 31, 2011

Hej och hå, träna på!

Så har mars-motionsmånaden nått sitt slut. Varje dag har det promenerats, och fyra gånger i veckan har jag gjort mitt lilla träningsprogram. Känner att det gjort stor skillnad att använda och sträcka ut muskler som annars bara belastas av att jag kånkar runt på lilla Astrid och sen inte sträcks ut. Har inte alls ont i ryggen längre t.ex!

Jag valde övningar utifrån vad som är lämpligt för en nybliven mamma-kropp, och anpassade övningarna utifrån vad som passar mig. T.ex gör jag armhävningarna på knä eftersom jag har svagast armar i svea rike. Antalet repetitioner får man anpassa efter sig själv, jag har kört 3x10 på allt utom ryggresningar där jag kört 3x20 och plankan 3x45sek efter rekommendationer från mammaträningsgurun Olga Rönnberg.

Knäböj/squat
Dips
Utfall
Armhävningar/push ups
Plankan
Ryggresningar

2 kommentarer:

  1. Vad du är duktig! Nu har du smittat mig lite. Dags att starta igång mitt Wii och ta fram måttbandet.

    SvaraRadera
  2. Åh nu borde jag nog ta mig i kragen och börja träna igen, men jag är kass! Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att komma iväg och varför kan jag inte köra hemmaträning? grr blir så arg på mig själv!

    SvaraRadera