söndag, mars 06, 2011

Dag 6 - Min dag

Astrid lekte väckarklocka vid halv åtta, och då blev det kram och bus i vår säng. Klockan nio knorrade det i magen och vi klev upp för frukost. Efter att ha ätit och kollat Social Network så begav vi oss ut på promenad förbi Ica, där vi handlade lite till dagens middag som blev köttsoppa. Lillan fortsatte sova i vagnen efter att vi kommit hem, jag bakade kladdkaka, Darlingen kokade kött till soppan och skottade sedan av altanen. Då Astrid vaknat rullade jag chokladbollar medans vi kollade sluttampen på femmilen, och sedan slötittade vi på tv.

Soppa till middag och en ledsen bebis till efterrätt. Hon verkade ha ont i magen och vi försökte med allt vi kunde komma på. Till sist somnade hon tidigare än vanligt i sin säng, utmattad av gråtandet. Vi kollar Leaves of grass, och väntar på att Solsidan ska börja, då ska vi kalasa på kladdkakan! Sedan blir det tidigt i säng, konstigt nog är jag trött som en gnu trots bra sömn de senaste dagarna.

En mycket bra dag bortsett från den lillas tårar, det skär i hjärtat när hon är så ledsen!

1 kommentar:

  1. Vi har börjat med Semperdroppar till Zack och jag upplever att han är mindre missnöjd nu... Han får även Minifom före varje måltid. Nu äter han ju förvisso mer ersättning än bröstmjölk och jag vet inte om det är det som gör skillnad, men han bubbar bättre nu också. Tänk att man kan bli så himla glad över en blöja full med bajs? ;)

    SvaraRadera