tisdag, mars 29, 2011

Dag 29 - Mina ambitioner

Jag har inga storslagna och precisa ambitioner när det gäller framtiden. Att vara frisk och lycklig tänker jag dock göra mitt bästa för att få vara. För att lyckas med det så vill jag träna och leva någorlunda hälsosamt, samt göra val i livet som ser till min lycka.

Det skulle vara jättekul om jag vaknade en dag och visste precis vad jag vill ha för yrke resten av livet, utbilda mig och hitta drömjobbet, men det känns inte lika viktigt.

Det finns så mycket i livet man inte kan påverka själv, som sjukdomar, olyckor och dödsfall, men det jag kan påverka vill jag ha en positiv syn på. Ingenting blir lättare av att man tänker "jag kan inte", "det går inte" osv, istället vill jag lyckas med hjälp av andra, bra planering och tålamod.

Det sistnämna är dock en bristvara hos mig i vissa fall, så det är bara att börja träna..Tålamod är mitt första mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar