tisdag, mars 15, 2011

Dag 16 - Min första kyss

Totalt ointressant! Första riktiga kyssen var med första riktiga kärleken, och honom har jag ju redan berättat om. Vi tar en mer minnesvärd istället!

Dagen innan hemresa från Paris. Vi sitter i solen på trappan framför Sacre Coeur och lyssnar på gatumusikanter. Ett ljuvt ögonblick som jag kommer minnas resten av livet. En kyss som på film. Funderar på att fria men kommer plötsligt ihåg vilka kopiösa mängder sockludd denna man producerar. Fortfarande är vi ringlösa. Men det vackra minnet har jag kvar!


Paris, oktober 2007

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Förutom sockluddet så verkar han ju ha en del bra kvaliteter :)

    SvaraRadera
  2. Hanna, du är så rolig! Jag hatar också sockludd....min tonåring producerar mängder som billiga vita tubsockor gör.
    Läste att Calle Schulman producerar en hel del NAVELLUDD och sparar i en liten ask! Detta enligt hans fru - det finns inget sockludd i världen som slår det du. Så äckligt....

    Hälsar farmor i Uppsala som också vill berätta att krokus och pärlhyacinter är på väg upp här:)

    SvaraRadera
  3. Ninni: Haha, jag läste också om Calle Schulmans navelludd, men på den nivån är min kära sambo tack varde gud och lov inte! :) Jag blir inte lite avis på vårblomster, har iallafall köpt en påsklilja som får husera inomhus ett tag till :)

    SvaraRadera