onsdag, mars 16, 2011

Babysång!

Idag har vi varit på babysång. Har inte varit iväg de tre eller fyra senaste gångerna av olika anledningar, men idag var vi pigga båda två och begav oss iväg. Vilken skillnad det var mot för sist, då låg hon mest i famnen och tittade på lampor, och somnade efter en stund. Idag satt hon nyfiket och kikade efter de andra barnen som for runt och busade, och trots att ögonlocken såg tunga ut så föll dom inte igen. Det hinner hända så mycket på några få veckor! Idag bajsade hon inte ner hela sig själv heller (som de två tidigare gångerna), ett stort plus.

Varje gång avslutas med Nu går sista visan, och den går jag ofta och nynnar på här hemma. Tycker sista textraden är så fin, och jag berättar för Astrid varje dag hur glad jag är att hon kom till oss.

Nu går sista visan, dig vill jag sjunga för
Vi behöver varandra, du och jag och dom andra
Som står utanför
Låt den sista strofen, bli till en sång vi minns

Tack för att jag får ha dig, tack för att alla finns


1 kommentar:

  1. söt-astrid : ).
    den sången fick vi sjunga under konfirmationstiden!

    SvaraRadera