fredag, februari 18, 2011

Välkommen helgen!

Imorse visade termometern -32 och jag suckade högt. Snart borde det vända dock, enligt yr.no redan under början av nästa vecka. Jag vill ut på barnvagnspromenader! Kroppen kräver mer sysselsättning än min dagliga motion bestående av snabba steg tur och retur till postlådan. Igår fick jag dock lämna kvarteret på begäran av den sjuka sambon som inte varit utanför dörren sen i lördags. Det behövdes proviant, och han beställde alvedon, skinka och chokladfingrar. Precis vad man behöver för att bli frisk!

Under förmiddagen har jag städat här hemma och bäddat rent, så skönt att ha fint omkring sig när helgen kommer. Inget städande eller plockande som behövs göras, utan vi kan lugnt luta oss tillbaka i soffan och slappna av. Ikväll ska jag iväg och träffa Kappis-tjejerna, och imorgon är det älgjaktsfest i Bredsel. Får se om vi tar oss iväg till den sistnämnda, om inte Darlingen blir piggare så blir vi kvar i hemmets lugna vrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar