onsdag, februari 02, 2011

Det här med att shoppa storlek 80

Vi har en hel full låda med kläder i storlek 62 som bara står och väntar. Det kan hända att vi får kompletterna med någon liten strumpa eller strumpbyxa, men annars innehåller den allt hon behöver. Hur mycket vi köpt själv av allt det? Kanske en tiondel, och det köpte vi medans hon fortfarande låg i magen. Storlek 68 och 74 delar på en lika stor låda, där saknas det inte heller särskilt mycket och det mesta som finns däri är det inte heller vi som köpt.

Förstår ni att jag måste kika på storlek 80?! Jag hittar så fantastiskt fina kläder, men vet att det knappt kommer hinna bli använt om jag köper i mindre storlekar. Då kommer vi till nästa dilemma, när (dvs vilken årstid) kommer hon börja ha storlek 80? Det är onödigt, jag vet, och det kommer finnas massor av fina kläder i butikerna då hon vuxit ur det hon har, men det är samtidigt så svårt att låta bli. Det är lätt att övertyga sig själv att man kommer sitta nästa vinter och gräma sig över att man inte köpte den där snygga bodyn, så då köper jag den för att slippa ångra mig. Tänkte att det här skulle rättfärdiga mitt shoppingbeteende, men när jag läser igenom vad jag just skrivit så inser jag att jag är mer störd än jag tidigare trott. Dagens insikt!

Idag ska jag på stan (babysång) och plånboken ska endast upp på en affär, det ska köpas födelsedagspresent nämligen. Dax att rappa på så vi inte missar bussen!

3 kommentarer:

  1. Storlek 80 kommer hon kunna ha om ett år ungefär. Isabelle är 1,5år och har 86 på sina kläder. Har haft 80 ganska länge innan dess. Och sen så behövs det säkert några bodysar till i 68. Tänkt dig när hon ska börja käka vanlig mat, det kommer kladdas en hel del, trots haklapp! Köp du en body till, men vänta till i mars! =)

    SvaraRadera
  2. Linda21:07

    Vår 1,5åring har fortfarande massa kläder i stl 80 som passar. Något kort i rocken men inte anmärkningsvärt liten, sååå det lär ligga läääänge och vänta kanske. Ett hett tips, skippa bodys från stl 68 eller nåt, bara krångligt med de där knapparna under när man bebis som rör sig, kryper och går och sånt.

    SvaraRadera
  3. Linda: Tack för tipset, ska tänka på det när februari tagit slut och jag ska ut och shoppa igen! ;)

    SvaraRadera