måndag, januari 31, 2011

Vaken i huvudet igen

Idag fick vi fint besök av Erika och Willemo! Det var både trevligt och tur, för annars hade jag nog inte tagit tag i dagen alls utan behållt velourkostymen och det trötta humöret på. Istället gick jag ut på rask promenad i det sköna vädret, drack en thekopp med min fellow mama, surrade om hur förträffliga våra små tjejer är och fick sedan resten av dagen att gå med den lilla i famnen. Hon är väluppfostrad och är sällan på dåligt humör när vi har gäster eller gästar någon, likaså idag. Men när gästerna åker hem så kommer humöret tillbaka.

Efter middagen fick den arga/ledsna lilla flickan bli pappans promenadsällskap medans mamman däckade på soffan. Tanken var att det skulle storhandlas ikväll, och som jag längtat, men det får bli imorgon istället. Mitt lilla gäng åkte dock iväg och köpte blöjor, det enda på listan som var akut. Nu har jag efter en thekopp och morotskaka vaknat till liv i huvudet igen och är fit for fight för en eventuell vaken natt.

Tänkte dela med mig av lite bilder från Umeå och en redogörelse för helgen, men sladden till mobilen har fått ben och försvunnit. Jag jobbar stenhårt på att hitta den, håll ut!

1 kommentar:

  1. Tur att vi kan bidra med nått jag och Willisen om än det bara är för en stund. Hoppas denna dag blir en gladare för fina Astrid.

    SvaraRadera