söndag, januari 02, 2011

Trött tjej och mirakelvispen

Inatt har den minsta rackaren i familjen inte varit ett dugg intresserad av att sova. Tror att det knorrat i magen på henne, kanske är det dom där clementinerna jag ätit de senaste dagarna som ställer till det? Avhållsamhet från citrusfrukter för min del så får vi se om det blir bättre. Nu har hon iallfall slocknat i vagnen, klart man är trött på dagen om man lever rövare om nätterna, en tonåring i miniatyr.

Idag väntas besök av kusin Danne, Marie, Leo, Lilly och Casper. Ska bli mycket trevligt! Dubbel glädje, det betyder även att jag fick provköra nya elvispen igår, kan ju inte stå utan fika ;) Hade sagt att det inte skulle bakas något förrän frysen var tom, och det lyckades vi åstadkomma igår när faster Johanna och Tomas hälsade på. Halleluja, vilken mirakelmaskin jag fått! Aldrig förr har ägg&socker vispats så pösigt, min Dualit är en av tidernas bästa julklappar for sure!

1 kommentar: