söndag, januari 02, 2011

Träningssugen

Jag är fruktansvärt sugen på att börja träna igen. Inte hänga på gymmet och lyfta vikter, löpningen får självklart vänta och likaså simningen. Har promenerat fredag och lördag, ska ta mig ut senare idag också. Nu ska jag komma igång med mina dagliga promenader som ger mig energi. Känner dock att något mer än promenader och de ack så viktiga knipövningarna behövs göras för att hålla mig från att klättra på väggarna.

Jag brukar aldrig träna hemma, men är motiverad att starta nu. Hittar dock inga träningstips någonstans på internet, men det måste väl finnas?! Har hört att plankan ska vara ok men crunches strängt förbjudet, hur är det med hantelträning? Har tänkt att mest träna med kroppens egna tyngd, men vilka övningar passar en kropp som fött barn för tre veckor sedan bäst och ger mest?

HJÄÄÄÄÄÄLP!

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har tyvärr inga träningstips för dig men jag vet en bloggerska som nog har! :) http://lofsan.wordpress.com/

    Hon är personlig tränare och tränar bla. gravida och nyförlösta ;)

    Tack för en jättetrevlig blogg! Rolig att läsa och så ger du mig lite hopp :) Jag hittade hit tack vare Linda Innan du fanns/nu när du finns och jag/vi sitter i samma sits som du/ni en gång gjort men vi har inte kommit ut med det, bara för våra närmsta.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vet inte vad crunches är för något, men plankan är riktigt bra för att få tillbaka magmusklerna (de främre "delar" på sig under grav och då hjälper inte sit-ups utan som jag förstått det är plankan det som hjälper). Fick upp en hel del när jag googlade på "träning efter graviditet",

    http://www.alltforforaldrar.se/page/artikel/traning-efter-graviditeten

    http://www.minbebis.com/komiform.html

    Googla på så får du säkert upp några bra tips, ta det som sagt lugnt i början eftersom särskilt höften kan behöva tid på sig att gå ihop :-). Hantlar har jag däremot alltid kört med hemma, jag har ju lite problem med ryggen och det är det enda som hjälper, funkar ju så länge man är på lägre vikter i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Anonym18:41

    Kolla in Olgas blogg för tips!

    http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/?a


    Maria

    SvaraRadera
  4. Anonym18:53

    Äsch, det här inlägget tänkte jag på.

    http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2010/07/29/favorit-i-repris-din-miniguide/

    Maria

    SvaraRadera
  5. Anneli08:33

    Man får inte göra några magövningar förrän magmusklerna har gått ihop sig igen. Du borde nog ta det väldigt lugnt med annan träning också, iaf till vecka 8 =) Lugna promenader går bra men ta det lugnt

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket tjejer, ska läsa igenom alla länkar och ta till mig era tips :)

    SvaraRadera