måndag, januari 31, 2011

Resan till Frun

Fredagen startades med promenad vid Nydalasjön, och vem mötte vi om inte Lisa som var påväg till gymmet. Vilka är oddsen att vi skulle springa på varandra på en gångstig i Umeå? Jag skrattade gott och blev väldigt förvånad. Då Frun begav sig till skolan efter prommisen så åkte jag och mitt lilla gäng till stan, kollade i lite affärer och åt lunch på Schmäck. Den godaste kycklingsalladen jag någonsin ätit ska tilläggas. Tacos till middag och Let's dance. Jag somnade och trodde det var ljug när de efteråt sa att Anders Bagge åkte ut. Vad tusan?





Lördag var vi väldigt långsamma på morgonen, jag och Frun åt lunch till frukost. Sedan åkte vi in till stan och hälsade på Malles fina familj och Astrid fick tjusiga kläder i present, tick tack! Efter en svängom på stan så fikade vi på Café Göteborg där vi överdoserade geléhallon och spelade fia med knuff, Frun spöade skiten ur oss. Då vi kommit hem så kom Lisa förbi på en thékopp och Astrid-mys, och även av henne fick lillan jättefina kläder, tack fina du! Middagen fick bli pizza på Restaurang Ängen, där det finns jättegod glutenfri pizza! Efter att vi stängt stället och åkt hem så blev det chokladfondue och spel med Agneta och Henrik, vi fick oss ett och annat gott skratt och Henrik tog hem segern.







Söndag så var vi inte heller så tidiga på att kliva upp, och vi lämnade Rullstensgatan kring klockan 12. Var in en sväng på Intersport och Babyproffsen, på den senare hade jag lätt kunnat spendera en miljon på fina saker. Vi provade ut en bärsele från Babybjörn och jag dregglade över alla fina Lundmyr-kläder och ett rosaprickigt förkläde. Sedan blev det hemfärd!

1 kommentar:

  1. Jag blev också så himla förvånad när Bagge åkte ut, trodde de skämtade! Det hade jag inte väntat mig!

    Jag kikar in hos dig också ska du veta, är som du säger roligt att följas åt när vi har våra små så nära :)

    Kramar

    SvaraRadera