söndag, januari 09, 2011

Lillungen min

Em tipsade tidigare om en så fin sång från Dumbo, och igår när filmen gick på tv så kunde varken jag eller Darling låta bli att kika på den. Det har börjat suga efter Disney-klassiker nu, vi har ju någon att skylla på nu när vi kollar barnfilm! ;) Sången är den som Dumbo's mamma sjunger till honom när hon sitter instängd och heter Lillungen min, här får ni texten och ett youtube-klipp.

Gråt ej mer lilla vän
Torka tåren och sen är du här
Nära hos mig, jag älskar dig
Lillungen min

Du är fin, du är bra
Vill att du jämt är glad
Hela världen ska bli din
Gråt inte mer, lillungen min

När jag ser på dig nu
Allra sötast är du
Aldrig ska vi någonsin skiljas igen
Lillungen min


2 kommentarer:

  1. Det finns så fina disneysånger. Älskar den här från Tarzan också http://www.youtube.com/watch?v=URhouP6vKTA

    SvaraRadera
  2. Ha! Du, den där låten tänker jag inte lyssna på! Jag gråter varenda gång jag lyssnar på den. Ungarna blir alldeles fundersamma när jag börjar böla mitt i deras Disneyfilm. VARENDA GÅNG.

    SvaraRadera