måndag, januari 10, 2011

Leksaker

Astrid är inte särskilt intresserad av leksaker än, dom vi hänger på vagnen förärar hon inte ens med en blick. Hon föredrar lampor och grimaser än så länge.

Hon har dock en hel del mjukdjur, en dinglis, en snuttebjörn, en handledsskallra och en humla och en sjöjungfru från Lamaze. Vi funderar på att införskaffa ett babygym, vad mer kan en pyttebebis roas av? Jag förstår givetvis att närhet är viktigare än leksaker för en fyraveckorsbebis, men vad har era roats av då de blivit lite större? Speglar? Skallror?

Jag tror jag slår på stort och köper senaste Star Wars-legot. Då håller hon sig nog sysselsatt en stund!


















Den fina sjöjungfrun fick hon av familjen Stråmek i helgen och borde väl kunna räknas som hennes första docka?

3 kommentarer:

  1. marie21:01

    en halvliters petflaska fylld med makaroner, blir ju att den låter då man skakar den.

    SvaraRadera
  2. Anonym22:09

    Haj Hanna,
    Alice som nu är drygt tre månader har börjat tycka att det är roligt att ligga i baby-gymmet. Hon är rackarns koncentrerad när hon ligger där, så det blir inte några jättelånga stunder. Annars så är stora-syster Carla alltid rolig att titta på... ;-D Helt klart är det lättare att roa Alice än det var att roa Carla. Faktiskt, något som (jag tror) Alice tycker om är en tygbok som vi "läser" nästan varje dag. Carla tyckte också om den, och så går den såklart att äta på också. Kram!

    SvaraRadera
  3. Marie: Aha, hemmabyggd maracas! Det ska jag komma ihåg! :)

    Anna: Astrid är förtjust i att kolla på folks ansikten, kan tänka mig att många bebisar är det och att en busig storasyster är extra rolig :) Bra tips med tygbok, ska kolla efter en nästa gång vi är till stan :)

    SvaraRadera