torsdag, januari 13, 2011

Jordskalvspremiär

Darlingens väckarklocka ringde 05.45 och vi vaknade till båda två. 05.50 kändes det som att hela huset skakade i några sekunder, och jag frågade "-Inbillade jag mig det där?". Fick till svar att han känt samma sak och vi grubblade på vad det skulle kunnat ha varit. Kom fram till jordskalv och sen skrattade vi båda två gott åt vår livliga fantasi.

Så läser jag en av de lokala tidningarna på webben vid frukost. Häpp, 2.5 på Richerskalan med epicentrum i Smedsbyn. Fräckt, mitt första jordskalv!

3 kommentarer:

  1. Sandra18:38

    Fick uppleva mitt första när mamma och jag var på Kreta. Vaknade med ett ryck av att garderobsdörrarna stod och slog och att hela sängen studsade. Kollade på mamma som också satte sig upp och frågade om det kunde bli jordbävning här? Näeh!! Svarade hon övertygande och lade sig ned igen. Så jag gjorde detsamma. Dagen efter fick vi veta att typ alla andra hade sprungit ut alternativt ställt sig i dörröppningarna(vilket man tydligen ska göra?), och att mammas övertygande(vilsenhet) berodde på att hon tagit en sömntablett och därmed inte var i samma värld som jag ;). Högt hade det varit på skalan dessutom. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag märkte inte ett skit! alla på jobbet diskuterade om det där och att det lät jättemycket och skakade jättemycket, men jag fattade nada tills Jarmo sa vad som hade hänt :p

    SvaraRadera
  3. Coolt! Det kändes inte hit. :/
    Och jag har missat de som varit i trollhättan med..

    SvaraRadera